Hur borrar jag för Pizzaslicer?
Hej!
Jag har köpt pizzaslicer och på era bilder ser man att det är ett platt hål i det som ska blir ett trähandtag. Det står bara att man ska limma pizzaslizer´n i trähandtaget men inget hur man gör hålet. Det är flera centimeter långt och platt...? Väldigt tacksam om ni har tips på hur man gör.
Jag har köpt pizzaslicer och på era bilder ser man att det är ett platt hål i det som ska blir ett trähandtag. Det står bara att man ska limma pizzaslizer´n i trähandtaget men inget hur man gör hålet. Det är flera centimeter långt och platt...? Väldigt tacksam om ni har tips på hur man gör.
Följ inlägget
1
följare
Ja, jag ser att vi missat att beskriva håltagningen i denna guide. Vi skall rätta till det inom kort.
Men du kan göra så här: Skissa upp en rektangel i skaftämnets ände där slicern skall gå in. Skaffa dig ett extra långt borr, i den "bredd" som hålet skall ha. Sedan borrar du ett hål i varje kortända och fortsätter att borra tills allt material emellan de två första borrade hålen är borta. Hoppas att min text kan hjälpa dig i ditt projekt :-)